10 01 18 Giselle ukr1

zabronyuvaty bilet
10 СІЧНЯ, 18:30 Продолжительность 2 год. 00 хв.

 

Жізель

Адольф Адан, балет 

 

Диригент Павло Багінський

 

 

 

 

 

 

 

SHA 3097SHA 3170SHA 3180

Композитор Адольф Адан
Лібрето Теофіль Готьє,
Жан Кораллі,
Анрі Сен-Жорж
Прем'єра в ХНАТОБ травень 1985 року

 

Балет «Жізель», одного з найстаровинніших в репертуарі світового балетного театру. Його поставили на музику Адольфа Адана в ті незапам'ятні часи видатні хореографи романтичної епохи Жюль Перро і Жюль Кораллі. А заголовну партію виконала легендарна балерина Карлотта Грізі. До цього балету можна віднести   слова О.Пушкіна «Зразокпривабливості й чистої краси». Таким він сприймається і сьогодні, коли йде в хореографічній редакції Великого театру (балетмейстер Леонід Лавровский відновив її в 1944 році). Фантастична історія про віліс (наречених, що померли до весілля) поєднується в ній з драмою кохання і зради, зворушливою у всі часи. Не меркне і хореографія, виконати яку за 175 років вважали за честь  багато знаменитих артистів. 
У харківському театрі склад провідних виконавців цього балету постійно оновлюється.  Ось і під час фестивалю «СхiдОПЕРА» 6 жовтня 2016 року відбувся подвійний дебют  провідних солістів балетної трупи:  призера багатьох міжнародних конкурсів  Карини Шатковської (Жізель) і Андрія Писарева (Граф Альберт).  Уперше виконавець був названий  лауреатом юнацького конкурсу артистів балету  1 квітня 2000 року. І вже 15 разів ставав одним з переможців престижних змагань балетних артистів в США, Швейцарії, Південній Кореї, Угорщині, Росії і Туреччині. Одна з таких перемог дала Андрію Писареву можливість два роки безкоштовно вчитися в школі Джона Кранко (Німеччина, Штутгарт). Карина Шатковська навчалася танцю в Харкові, маючи перед собою приклад наших знаменитих артистів Світлани Коливанової та Теодора Попеску.   А Андрієві   давав уроки  в донецькій Школі хореографічної майстерності батько Вадим  Писарев. Він   передав синові ті якості, які   вивели його на «зоряну» орбіту (де не так давно сяяла яскравим світлом і мати молодого танцівника, прима­балерина Інна Дорофєєва). Роль Альберта в «Жізели» допомогла Андрієві виявити не лише талант віртуоза, яким він славиться. Але й ліричний дар, яким по праву може пишатися його молода партнерка,  і який відчувається у будь-якій виконаній нею партії.  

 

SHA 3069SHA 3184SHA 3256

Зміст

В основу балету покладено старовинну поетичну легенду про "віліс" - наречених, що помирають до весілля.

"У північ, - розповідає легенда, - віліси виходять з могил і танцюють, ніби прагнуть продовжити свої дівочі танці та ігри, так жорстоко перервані смертю. Горе подорожньому, який зустрінеться їм: охоплені помстою, віліси заманюють його в свій хоровод і кружать у танцях, доки він не впаде замертво".

Молода селянка Жізель радіє сонцю, співу птахів, щастю великого і чистого кохання. Даремно лісничій Ганс намагається переконати її, що коханий Альберт - переодягнений дворянин.

На доказ він показує герб на шпазі Альберта.

Після полювання в село заїхала наречена Альберта з пишним почтом. Альберт намагається приховати занайомство з ними. Та лісничий викриває його.

Жізель вражена: зруйновано світ її мрій, віри, надій. Дівчина втрачає розум і вмирає.

В місячному сяйві серед могил сільскього кладовища - легкі, як тіні, віліси.

Змучений тугою, прийшов на могилу Жізелі Ганс. Віліси затягують його у смертельний танок.

Така ж доля чекає на Альберта, та з'являється тінь Жізели і захищає його від гніву віліс.

З першими променями сонця зникають білі привиди - віліси. Зникає й тінь Жізелі. Але вона залишається у пам'яті Альберта вічною мрією і тугою за втраченим коханням, що виявилось сильнішим за смерть.

 

SHA 3152