28 09 19 pandora ukr

zabronyuvaty bilet

Karabas prodazha biletovlogo internet bilet logo111

28 ВЕРЕСНЯ, 18:30 Продолжительность 2 год. 00 хв.

Містерії Пандори

Ріхард Вагнер, балет 

Пандора Олена Шевцова, заслужена артистка України
Ельпіс Андрій Козарєзов
Гектор Тарас Ковшун 
Зевс Владислав Босенко 
Гефест Денис Онуфрійчук
диригент Дмитро Морозов, головний диригент СхідOpera, лауреат міжнародних конкурсів

 

 

 

 

Композитор Ріхард Вагнер
Лібрето

Антоніна Радієвська, заслужена артистка України

Хореограф-постановник Антоніна Радієвська, заслужена артистка України
Диригент-постановник, автор музичної композиції Дмитро Морозов, лауреат міжнародних конкурсів
Художник-постановник Олександр Лапін, заслужений артист України
Автор відеоконтенту Даріна Пушанкіна
Консультант з драматургії Олександр Чепалов, доктор мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України
Сюжет міфу про прекрасну Пандору, відкриту нею скриньку та жахіття, що сталися після цього відомі усім. Постановники «Містерій Пандори» подають свій варіант історії, для втілення якої ідеально підійшла музика великого німецького композитора Ріхарда Вагнера. Здебільшого тому, що в основі його творів лежать саме міфологічні сюжети, просякнуті глибоким філософським змістом. У виставі багато цікавих хореографічних рішень, яскравих масових сцен, ансамблів та сольних номерів, в яких поєднується класична хореографічна лексика з елементами танцю-модерн і навіть театру тіней. Костюми та сценографія вражають розмахом і винахідливістю: якщо одяг людей і деякі шати жителів Олімпу з задоволенням можна приміряти на себе в звичайному житті, то костюми фурій, привидів та іншого жахіття немов зійшли з полотен Босха, вони є справжнім втіленням нічних кошмарів. Використаний в спектаклі відеоконтент створює особливу атмосферу постапокаліптичного світу вистави, жанр якої автори-постановники тому і визначають, як балет-пророцтво ...

Те, що міф про Пандору не втрачає актуальності з часів античності, спрямовує на сумні думки про те, що людство дуже погано вчиться на власних помилках. Але творці вистави дивляться в майбутнє оптимістичніше і наполягають на тому, що Надія (яку символізує головний герой, хоробрий Ельпіс та коханий Пандори) залишається завжди.

 

Зміст балету

Пролог.

Олімп. Часи античності. Побачивши незалежність людей від богів, Зевс вирішує зібрати усі знегоди, хвороби, нещастя і наслати їх на людей. За допомогою Гефеста, він створює прекрасну дівчину на ім'я Пандора і укладає усі страхіття світу в дорогоцінну Скриньку. Тепер усе готове для виконання підступного задуму.


Дія І.

Планета Земля. Наші дні. Народ святкує відкриття еллінського фестивалю. На площі виступають актори. Серед глядачів з'являється Пандора та з цікавістю розглядає все навколо. Багатий Антиквар та його підмайстер несуть дорогоцінну Скриньку, яка займає центральне місце на площі й немов починає підпорядковувати людей своїй волі, відволікаючи їх від видовища. Тоді актори пропонують самим городянам взяти участь у своїх спектаклях. Пандора охоче погоджується. Розігруючи любовну сцену, Пандора і молодий актор Ельпіс по-справжньому закохуються один в одного. Навіть ті, кого відволікла Скринька Антиквара, милуються їхнім дуетом. Антикварові не подобається, що він не може більше управляти натовпом, тоді він поміщає Скриньку між Пандорою та Ельпісом, тим самим приковуючи увагу Пандори до Скриньки. Ельпіс намагається відволікти Пандору, але Антиквар та Підмайстер зомбують дівчину, і вона відкриває Скриньку, з якої з'являються усі жахи земного існування. Примари розбігаються, і місто накриває пітьма.

 

Дія ІІ.

1 картина. Під впливом фурій і примар, люди готові перейти на сторону зла, аби вижити. Пандора винить в усьому себе. Ельпіс заспокоює її, і на обличчі Пандори з'являється посмішка надії. Гектор готовий очолити повстання і закликає за собою Ельпіса. Починається нерівна боротьба, в якій люди протистоять примарам. Фурії хапають Пандору. Ельпіс звільняє кохану, але сам гине. Гектор потрапляє в лапи фурій. Люди в жаху розбігаються, Пандора залишається одна. Навіть час немов уповільнює свій біг. У тиші чути плач Пандори. Усе застигло відразу, і тільки Пандора та Душа Ельпіса височіють над землею. Але фурії знову напоготові. Вони зганяють на площу дівчат, серед них і Пандора.
2 картина. Поневолених дівчат приводять у будинок терпимості. Антиквар – великий любитель жіночок та плотських втіх. Для себе він обирає Пандору і намагається добитися її ласки, але Пандора неприступна. Тоді він вирішує узяти її силою, отримуючи міцний ляпас. Антиквар наказує Підмайстрові віддати Пандору на поталу фуріям.
3 картина. Пандора знесилена, але світлий образ коханого знову вселяє в її серце надію. Антиквар знову насилає на Пандору фурій і сам перетворюється на Монстра. Але в мить, коли Монстр готовий завдати вирішального удару, дух Ельпіса немов торкається душі Пандори, і в її руках з'являється священний вогонь. Монстри не витримують випробування вогнем, Гектор і його друзі заганяють духів у Скриньку, але багатьом вдається сховатися.
4 картина. Знову світить сонце, вирує життя. Зло, вади, хвороби доки зачаїлися. Гектор веселиться з друзями-переможцями та їхніми подругами. Лише Пандора одна, вона згадує Ельпіса, що подарував їй надію. Люди не помічають, як серед них виникає Підмайстер, який хапає Скриньку і зникає.

 

Епілог.

Неподалік від Олімпу – Антиквар, в руках його заповітна Скринька. Він обмірковує новий підступний план. Адже зло рано чи пізно обов'язково повинне себе проявити. Проте дух Ельпіса вже наближається до Пандори – вона має завжди бути напоготові, і цього разу не допустити, аби Скриньку хтось розкрив.