SHA 8164

 

Дон Кіхот

балет на 3 акти, 5 картин з прологом

Композитор

Людвіг Мінкус

Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами роману Мігеля де Сервантеса Сааведри «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі»

Хореографія

Маріуса Петіпа, Олександра Горського

Балетмейстер-постановник

Ашот Асатурян, заслужений діяч мистецтв Вірменії

Художниця-постановниця

Олександра Каждан

Прем’єра

листопад 1996

Тривалість 2г. 5хв.

 

Балет «Дон Кіхот» по праву вважають однією з вершин хореографічного мистецтва. Блискучий, барвистий, віртуозний, комічний – всі ці епітети підходять для його опису! Неможливо повною мірою передати те почуття захоплення, яке він викликає у глядачів. Від моменту першої постановки 1869 року до сьогодні цей балет залишається одним з найбільш часто виконуваних романтичних творів з класичною хореографією та з яскраво вираженим  іспанським колоритом.

Пригоди мандрівного лицаря з Ламанчі та його відданого зброєносця Санчо Панси надихнули хореографа і лібретиста Маріуса Петіпа. У співдружності з композитором Людвігом Мінкусом ним був створений справжній шедевр. Важливі акценти вніс у класичну версію балетмейстер Олександр Горський, котрий працював над «Дон Кіхотом» пізніше. І бравурні танці тореадора Еспади, що рясніють технічними труднощами, і знамениті фуете Кітрі, і велика кількість інших яскравих сольних та ансамблевих номерів – глядача буквально приголомшують феєричні сцени, де танцівники кидають виклик гравітації, вражають стрибками і обертаннями, що вимагають найвіртуознішого виконання. Цей балет стає справжнім святом життя, молодості, кохання!

 

ASH 1507ASH 7922ASH 9393

 Герої балету

Кітрі, донька власника таверни

Базіль, цирульник

Дон Кіхот     

Санчо Панса   

Подруги Кітрі          

Еспада, тореадор

Вулична танцівниця

Повелителька дріад   

Лоренцо, батько Кітрі, власник таверни

Гамаш багатий дворянин

Амур 

Мерседес

SHA 1545SHA 3344SHA 3420

Зміст

 

 

ПРОЛОГ

Дон Кіхот, який начитався лицарських романів, вирішує піти у похід на боротьбу з несправедливістю. Його супроводжує вірний зброєносець Санчо Панса. Перед Дон Кіхотом виникає образ прекрасної Дульсінеї, який надихає його на лицарські звитяги.

 

Дія I

В Барселоні, на площі біля трактиру Лоренцо веселиться народ. Тут і завзята Кітрі, донька трактирника, і закоханий в неї цирульник Базіль. Лоренцо не до вподоби бідний жених, його більше приваблює багатий дворянин Гамаш, який теж просив руки його доньки.

Натовп вітає вуличну танцівницю і тореадора Еспаду. Загальне здивування викликає поява Дон Кіхота. Мандрівного лицаря запрошують до столу. Дівчата сміються над товстуном Санчо.

Дон Кіхот вражений красою Кітрі. Чи це не вона в образі прекрасної Дульсінеї з’являється йому в мріях? Вибравши зручний момент, Кітрі та Базіль тікають від Лоренцо й Гамаша.

 

Дія II

Картина 1

В таверні веселиться молодь. Лоренцо наздоганяє закоханих Кітрі й Базіля і сповіщає: чоловіком його доньки має бути тільки Гамаш. Базіль розігрує сцену самогубства: Кітрі благає Дон Кіхота умовити батька виконати «передсмертне» побажання юнака – благословити їх любов. Як тільки Лоренцо виконує прохання дівчини, Базіль «оживає».

 

Картина 2

Циганський табір. З’являється Дон Кіхот. Цигани розважають гостей. Але мандрівному лицарю не до розваг. Йому всюди ввижається небезпека. Цього разу він іде на бій з вітряком і, збитий його крилами, падає непритомний.

 

Картина 3

Уві сні Дон Кіхот потрапляє в царство дріад, серед яких бачить Кітрі в образі Дульсінеї.

 

Дія III

Весілля Кітрі та Базіля у розпалі. На почесному місці серед гостей Дон Кіхот. Побажавши щастя молодим, благородний лицар зі своїм вірним зброєносцем їде на пошуки нових пригод.

 

 

SHA 1448