25 06 19 carmina burana ukr

zabronyuvaty bilet

Karabas prodazha biletovlogo internet bilet logo111

25 ЧЕРВНЯ, 18:30 Продолжительность 1 год. 35 хв.


 
Колесо Фортуни 

"Болеро". Морис Равель, модерн-балет. "Карміна Бурана". Карл Орф, кантата

  До ювілею головного художника Схід OPERA,заслуженого художника України Надії Швець
 Фортуна Олена Шевцова, заслужена артистка України
 Чорт Олена Мацакова
Янгол Роман Тараненко 
Наречена Олена Шевченко 
Король Андрій Козарєзов
Флора Лариса Грицай
Феб Денис Онуфрійчук
Блазень Ігор Хомищак
Вокаліз: Олена Старікова, заслужена артистка України
  Олексій Сребницький, заслужений артист України
  Володимир Козлов, лауреат міжнародних конкурсів
диригент Дмитро Морозов, головний диригент Схід Opera, лауреат міжнародних конкурсів

 

 ПОБАЧИТИ МУЗИКУ В СЦЕНІЧНОМУ ПРОСТОРІ ...

(роздуми мисткині Надії Швець про творчість художника в театрі)

Чи любите Ви театр за те, за що люблю я? За те, що це найгуманніший метод пізнання світу, за те, що він гнучкий, мінливий, позбавлений відсталості, що уся наша творчість виглядає - без ілюзій - як замальовки на піску, що змиваються хвилею Часу. Його особлива привабливість в тому, що спектакль живе тільки в ту мить, коли він живе, а потім прийде вже іншій...
Моєму баченню театру чужий натуралізм, ілюстративність, описова правдоподібність, наслідування миттєвих модних тенденцій та інше показне безконфліктно-комерційне мистецтво...
Митець має створювати зримий світ спектаклю, пластичний образ його ідей і настроїв, синтез узагальненого і конкретного місця дії, виявляти його емоційну домінанту. Я за активну роль пластичного середовища, що чутливо реагує на музику, на усі драматичні відтінки того, що відбувається, що живе внутрішнім ритмом спектаклю. Важлива емоційна місткість сценічного образу, метафоричність, а, головне, самобутність сценографічної мови. Найнебезпечніша хвороба для сценографії - холодна, байдужа, горда собою, майстеровитість, спектакль "ні про що". Пластичний світ вистави народжується, як перли, коли душа митця здатна обійняти зерно драматургії...
Безсмертя талановитого твору в його потенційній можливості бути прочитаним кожним митцем по-новому через призму свого "Я". Але прочитаним, а не примусовим. Я бачу специфіку роботи театрального художника в тому, що його залежність від твору не лише не виключає, але й зумовлює свободу в його трактуванні, більше того, вона є основним обов'язком його творчості.

 

 

Композитор Моріс Равель, Карл Орф
Лібрето

А. Рубіної

Хореограф-постановник Алла Рубіна, заслужена артистка України
Хормейстер-постановник Олексій Чернікін, заслужений діяч мистецтв України
Художник-постановник Надія Швець, заслужений художник України
Напружений і настирливий ритм «Болеро» М. Равеля викликає до життя образи жорсткої реальності наших днів. Сцена ділиться на дві частини. З одного боку відбувається корида, де жінки в образі биків вступають в вишуканий, але непримиренний двобій з тореадорами. Тут панує культ зброї й боротьби. На іншому боці сцени панує пастораль: тендітні «вівці» насолоджуються спілкуванням з пастушками. В один з «раундів» бою з тореадорами зброя випадково потрапляє на сторону мирних вівців. Не відаючи, що творять, вони доводять гру до абсурду. Колеса, які символізують «досягнення цивілізації», готові змести все на своєму шляху. Але в цей час з’являється Фортуна – загадкове породження сучасного світу – і веде усіх за собою...

 

Зміст балету

На поклоніння Фортуні йдуть всі стражденні. Серед них Жебрак, Король з Нареченою. Фортуна змінює місцями Короля та Жебрака... Наречена і Король нескінченно самотні в світі весняних томлінь любові, де бог сонця Феб і богиня природи Флора пробуджують в людській душі радість Кохання. Коли благородному Королю вручають травневе дерево – символ Надії і Родючості, підступний Блазень встромляє у нього свій меч. Обидва опиняються в підземному царстві – судилищі, де чаша терезів схиляється то до Добра то до Зла. Це залежить і від доброго Ангела і від лукавого Чорта в жіночому образі... Нарешті, Фортуна знову повертає героям колишній вигляд.
Двір любові. Райський сад, де Наречена очікує на Короля. В очікуванні коханого вона проходить вишукані і химерні ритуали. Коли король вже готовий з нею з'єднатися, Фортуна знову повертається до своїх витівок, щоб випробувати на вірність Короля і Наречену. З'єднання закоханих неминуче. Всі навколо радіють. Але Фортуна знову запускає рух колеса, де всі рівні перед його невблаганним бігом. Хто ж переможе у цій фатальній круговерті? Можливо, людям вдасться здолати свавілля мінливої Фортуни?