Plakat cinderalla rus

30 вересня , 11:30

С.Прокоф'єв  ПОПЕЛЮШКА  балет (ХХШ)

Продолжительность 1 год 45 хв.

Либретто
Н.ВОЛКОВА
в редакции нар.арт. России И.А.ЧЕРНЫШЕВА
Композиция и хореография
нар.артист России Игорь ЧЕРНЫШЕВ
Ассистент хореографа
И.А.РУМЯНЦЕВА-ЧЕРНЫШЕВА
Художник-постановщик
Ольга СИБИРЦЕВА
Художник-декоратор
Г. БАТИЙ
Звукооператор
А. ХАРЧЕНКО
Педагоги-репетиторы
Н.РЖЕВСКАЯ,Т.СТАРИКОВА,Е.СОЛОВЬЕВА,Т.ЧЕРКАСОВА, С.ПЕТРОВА, Ж.МУРАДЯН, Э.АНАНЯН
Концертмейстеры
В.ТРУШИНА, Е.ГРЯЗЕВА,О.ЛЕВЕНТАЛЬ, Л.МЕРКУЛОВА,Е.НЕФЕДОВА, М,МАЛИНОВСКАЯ

Художественный руководитель Детского балетного театра
заслуженный деятель искусств Украины
Наталья РЖЕВСКАЯ


 

Нет на свете сказки, более любимой и детьми и взрослыми, чем сказка Шарля Перро о Золушке, ее чудесной волшебной туфельке и прекрасном Принце. Эта удивительная история давно живет на театральной сцене и в кино.
Великий композитор Сергей Сергеевич Прокофьев, написавший много замечательной музыки, автор опер, симфонической, хоровой и камерной музыки, знаменитого балета "Ромео и Джульетта", тоже любил сказку о Золушке. В 1940 году Галина Уланова подсказала композитору идею сказочного балета, предчувствуя, что именно гениальный Прокофьев способен создать такую яркую, образную, то лирическую, то гротескную, истинно "театральную" музыку. Так в 1944 году родился этот балет, и, наверное, сбылась мечта самой Золушки, так любившей танцевать, рассказать свою историю в танце. С тех пор балет был поставлен во многих театрах мира. А сегодня он рождается заново, потому что его исполнители - дети, артисты Детского балетного театра г.Харькова.
Балет-сказка «Золушка» на сцене театра уже 18 сезон!
В 1999г. выдающийся российский хореограф народный артист России Игорь Чернышев осуществил эту постановку для юных артистов – учащихся школы.

 С. Прокоф’єв. Доля Сергія Прокоф'єва (1891-1953) — це складний шлях артиста, великого та неординарного як у помилках та протиріччях людської натури, так і у своїх геніальних осяяннях. Композитор народився в Україні, у селищі Сонцовка (нині Червоне, Донецької області). Він помер в один день зі Сталіним в Москві, і тому похорон видатного композитора пройшов майже непоміченим. Незважаючи на те, що композитор добровільно повернувся з еміграції і намагався підкоритися радянській ідеології та музичній естетиці, його новаторська музична мова не вписувалася у стандарти соціалістичного реалізму, тому сприймалася відчужено офіційним мистецтвом. Прокоф'єв є одним з найбільш значущих композиторів XX століття. Він автор 11 опер, 7 балетів, 7 симфоній, 8 концертів та багатьох музичних творів в інших жанрах. Серед балетів поза конкуренцією його «Ромео і Джульєтта» та «Попелюшка» (1945), де майстер продовжив кращі традиції російського класичного балету, започатковані П.Чайковським, балетмейстерами М.Петіпа, Л.Івановим, О.Горським. Задум втілити сюжет Ш.Перро у хореографічний твір виник у композитора в 1930-ті роки. Під час війни композитор, працюючи над епопеєю «Війна і мир», із задоволенням повертався до зворушливої та простої історії про перетворення щирої душею і вдачею бідної сироти у казкову принцесу. Музика Прокоф'єва стверджувала велич вічних етичних принципів, силу кохання, упевненість в перемозі доброго первня. Автор прагнув, щоб глядач у казковій облямівці побачив в балетній виставі живих людей, які щиро відчувають та прагнуть щастя. У Харкові «Попелюшку» поставила уперше болгарський балетмейстер М. Арнаудова (1969). Головні ролі в ній виконували, серед інших, народні артисти України С. Коливанова і Т. Попеску.