Spartak slide ukr

 

Квитки: 

logo internet bilet.png

Karabas prodazha biletov

zabronyuvaty bilet

 

 

СПАРТАК ГИНЕ, АЛЕ ... ПЕРЕМАГАЄ
Балет «Спартак» Арама Хачатуряна український балетмейстер Георгій Ковтун поставив в Михайлівському театрі (колишній МАЛЕГОТ в Ленінграді-Петербурзі) ще в 2008 році. Цей спектакль і сьогодні затребуваний, багато в чому відрізняючись від вже класичних трактувань Леоніда Якобсона, Ігоря Мойсеєва, Юрія Григоровича. У Харкові «Спартак» двічі (1967, 1979) ставив киянин Анатолій Шекера, а на прем'єрі був присутнім знаменитий автор музики (він навіть диригував першою дією). Звичайно, в ті часи волелюбні ідеї роману Рафаелло Джованьолі «Спартак» і його балетне втілення були пов'язані з утопічними планами радянського ладу зробити весь світ вільним від рабства і пригноблення. Але загальнолюдська сутність трагедії Спартака і його товаришів на тлі Римської імперії, що розкладається, була набагато очевиднішою та емоційно переконливішою. Представник нової генерації балетмейстерів, бунтар і фантазер, а по професії також каскадер, Георгій Ковтун надихався передусім буйними ритмами і терпкими гармоніями вірменського композитора. В результаті він створив динамічні, підкорюючі темпераментом сцени оргій і битв, любовних сцен і дуетів розбрату, аби показати нові, сучасні сенси картин з минулого. Ковтун ставить масові сцени так, що натовп стає виразником єдиного пориву, і в той же час устигає дати індивідуальні характеристики кожному з артистів. Уперше ми почуємо оновлену балетну партитуру, де зазвучить і почне рухатися на сцені потужний двигун дії хор - на сцені одночасно знаходитимуться близько 200 чоловік. Навіть звуки битви - брязкіт мечів, войовничі вигуки і гаряче дихання натовпу будуть в спектаклі прирівняні до елементів сценічної партитури. Незвичайно виразні у Г. Ковтуна і любовні сцени, віртуозні, майже акробатичні підтримки, шо викликають невгамовні оплески глядацької зали. Балетмейстер створив і нове лібретто, в якому не просто змінив імена багатьох персонажів, але по іншому інтерпретував образи, вчинки і сподівання героїв.
Яскравий, провокативний, насичений подіями, спектакль Г. Ковтуна об'єднує драму і танець, музику і спів, акробатику і каскадерські трюки. Вже навесні 2020 року нам пощастить побачити на харківській сцені нову версію «Спартака» Георгія Ковтуна, який досі з нашою балетною трупою не працював. Тож артисти чекають на зустріч з прекрасним майстром, а глядачам гарантовано яскраве, незабутнє видовище. Але в той же час і новий, гострий погляд на повстання рабів в Древньому Римі, проблеми свободи, любові і зради, які залишаються актуальними і в наші дні.