107716131 2608855235882586 5780496997243780407 nКонцерт пам’яті жертв коронавірусу в Пантеоні

Концерт, який проводиться під егідою Державного секретаріату Ватикану, є частиною довготривалого шляху до екуменічного діалогу
Автор: Андреа Гальярдуччі
РИМ, 14 липня 2020 р. / 11:00 (ACI Stampa)
Екуменічна направленість, дипломатична вага та музика відіграли роль мосту між двома речами: минулого червня в присутності ватиканського архієпископа Пола Річарда Галлахера, «міністра закордонних справ» Ватикану, в базиліці Санта-Марія-ад-Мартирес дель Пантеон у Римі відбувся концерт, присвячений жертвам коронавірусу.
Концерт, який був частиною подій XXIII Римського великоднього фестивалю, був особливо очікуваний ще й тому, що став частиною низки широких міжнародних ініціатив.
Під батутою маестро Енріко Кастільоне дель Маестро меццо-сопрано/контральто Марія Раткова та маестро Хосеп Соле Колл, перший органіст базиліки Святого Петра у Ватикані, виконали серію творів із великого міжнародного репертуару сакральної музики.
У рамках концерту прозвучали композиції авторства маестро Дмитра Морозова, музичного керівника Харківського Національного театру Опери та Балету (Україна), CXID Opera.
Маестро Морозов – головний герой культурного обміну між Святим Престолом та Україною, який розпочався в липні 2019 року, тоді він став першим українцем в історії, який грав на великому органі базиліки Святого Петра під час богослужіння. У січні 2020 року маестро Морозов провів два концерти у співпраці з Папським інститутом духовної музики, що пройшли під патронатом Посольства України при Святому Престолі.
Численими є теми спільних інтересів підняті в концерті, організованому за сприянняь Джузеппе Тедескі, адепта Передпокою Його Святості, за підтримки культурного товариства «Тота Пульхра». Відео заходу навіть було показано в офіційному прямому ефірі Харківського театру.
Тому не дивно спостерігати присутність Державного секретаріату Ватикану з його міністром з питань відносин з державами архієпископом Полом Річардом Галлахером, а також кількома членами дипломатичного корпусу, акредитованого при Священному Престолі. Подія насправді є частиною тієї особливої «культурної дипломатії», що здійснюється також через сакральну музику та літургію.