У репертуарі харківської опери було кілька постановок цього твору: вперше оперу було поставлено через два роки після її італійської прем'єри в театрі «Ла Скала» – у 1889 році. Цікавими були також вистави 1924, 1961 та 2014 років. Однак постановники нової версії – головні спеціалісти театру: Дмитро Морозов (диригент-постановник), Армен Калоян (режисер-постановник), заслужений художник України Надія Швець (художник-постановник) та заслужений двяч мистецтв України Олексій Чернікин (хормейстер-постановник) представили на суд глядачів нове трактування «Отелло». Вперше на харківській сцені опера пройшла повністю, без купюр. «У ній немає жодної зайвої ноти!» – впевнені постановники, і з ними важко не погодитись: «Отелло» в усьому світі вважається вершиною творчості великого Верді. Опера на сюжет трагедії У. Шекспіра анітрохи не поступається літературному першоджерелу в глибині розкриття образів й драматургічних конфліктів.

Художньо і технологічно оригінальним постало художнє оформлення вистави: поряд з традиційними декораціями та елементами оформлення в постановці був використаний сучасний відеоконтент, який підкреслював та візуалізовував внутрішній стан героїв опери. Партії головних героїв виконали провідні солісти театру: заслужений артист України Сергій Гонтовий (Отелло), лауреат міжнародних конкурсів Олександр Лапін (Яго), заслужена артистка України Лілія Кутищева (Емілія) та Роман Гордєєв (Кассіо).

На партію Дездемони було запрошено співачку з унікальним голосом та особливою творчою вдачею Марію Максакову, яка добре вписалася в ансамбль провідних харківських виконавців та надала постановці особливого натхнення й емоційної напруги. Відома виконавиця після вистави відмітила, що їй легко було працювати з новими колегами, командою провідних фахівців й керівниками театру, а також дала згоду на подальшу співпрацю з колективом Харківського театру опери та балету.

 

Джерело: Music Review Ukrain